Hoe werkt SEO in de basis?
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Zoekmachines kijken naar 3 belangrijke factoren wanneer ze proberen alle websites in hun index te begrijpen: autoriteit, relevantie en crawlbaarheid. We laten crawlbaarheid buiten beschouwing om het eenvoudig te houden. Crawlbaarheid gaat meer in op de technische kant van SEO, en daar heeft niemand tijd voor.

Autoriteit is een maatstaf voor hoe betrouwbaar jouw website is in de ogen van Google en andere zoekmachines. Als we ons houden aan ons taartvoorbeeld, is autoriteit een maatstaf voor hoe groot jouw taart is.

Iedereen houdt van taart, dus richt je op het maken van een zo groot mogelijke taart voor jouw website.

Relevantie helpt Google te begrijpen waar jouw website over gaat, zodat het de juiste mensen naar jouw website kan sturen. Met andere woorden, relevantie draait erom dat die 50% van jouw taart die van zoekmachines komt beter smaakt. Niemand wil veel slechte taart, dus naarmate jouw taart groter wordt, wordt het steeds belangrijker om je op relevantie te richten.

Als je "auto's" in Google typt, zal Google triljoenen webpagina's doorzoeken en ze ordenen op basis van hoe betrouwbaar ze zijn en hoe relevant ze zijn voor "auto's".

SEO draait er allemaal om Google te helpen jouw website beter te begrijpen, terwijl je ook jouw autoriteit vergroot, zodat je verschijnt voor de zoektermen die het meest waardevol zijn voor jouw bedrijf.

Was dit een antwoord op uw vraag?